بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم

salam
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 16, 2013

Bedah Buku

ALhamdulillah semalam berkesempatan mengikuti program bedah buku DI Hamparan Shamrock Ku Seru NamaMu oleh Ust Hasrizal Abd Jamil.

 JUst nak share sedikit sebanyak point yang aku dapat:

  masa yang Allah berikan bergerak secara relatif, terkadang kita rasa terlalu cepat dan terkadang terasa terlalu lambat. Dan bila kita disibukkan dengan perkara yang sia2 makan akan merasakan bahawa masa itu terlalu cepat berlalu sedangkan Allah mengurniakan 24 jam sehari semalam,memadai kehidupan kita sebagai muslim. Maka di situ tandanya tiada keberkatan waktu. Allahurabbi...terkena batang hidung sendiri :(

org yang banyak pengalaman bukanlah orang yang menghadapi perkara2 besar dalam hidupnya, tapi org yang memberi nilai di setiap detik dan saat kehidupan yang dilaluinya. jadi sedarlah bahawa setiap saat Allah berbicara denganmu dengan caranya yang tersendiri.

ummatan wasaton bukanlah umat yang berada di pertengahan, tetapi umat yang membuat pilihan yang TEPAT!

Dan demikianlah (sebagai mana Kami telah memimpin kamu ke jalan yang lurus), Kami jadikan kamu (wahai umat Muhammad) satu umat yang pilihan lagi adil, supaya kamu layak menjadi orang yang memberi keterangan kepada manusia (tentang yang benar dan yang salah), dan Rasulullah (Muhammad) pula akan menjadi orang yang menerangkan kebenaran perbuatan kamu. (Sebenarnya Kiblat kamu ialah Ka`abah) dan tiadalah Kami jadikan Kiblat yang engkau mengadapnya dahulu itu (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi ujian bagi melahirkan pengetahuan Kami tentang siapakah yang benar-benar mengikut Rasul serta membenarkannya dan siapa pula yang berpaling tadah (berbalik kepada kekufurannya). Dan sesungguhnya (soal peralihan arah kiblat) itu adalah amat berat (untuk diterima) kecuali kepada orang-orang yang telah diberikan Allah pertunjuk hidayah. Dan Allah tidak akan menghilangkan (bukti) iman kamu. Sesungguhnya Allah Amat melimpah belas kasihan dan rahmatNya kepada orang-orang (yang beriman).
(AL-Baqarah:143)
ok setakat itu sahaja. (^_^)


No comments: