بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم

salam

Friday, April 5, 2013

Menjelang PRU13

Bismillah walhamdulillah.
Dengan terbubarnya parlimen pada 4 April 2013 baru2 ni maka akan berlaku lah General Election tidak lama lagi.
Dan julung2 kalinya kali ini aku merupakan salah seorang pengundi berdaftar yang pertama kali akan turun mengundi. Bermula dari sebelum hingga selepas pembubaran parlimen yg dikepalai oleh bekas PM kita iaitu Dato Najib,berbagai2 berita yang diketahui. Senang kata sepanjang tempoh lima tahun pemerintahan Dato lah. Ha, tiba2 hari ini aku nak tulis pasal politik plak.hehe.Almaklumlah sebenarnya aku ni berangan nak jadi ahli politik dul.haha,memang tak la.Cuma nya aku suka mengikuti perkembangan politik tanahair ku Malaysia tercinta. Dan aku sangat2 berharap agar pilihanraya kali ini akan berlaku satu perubahan besar buat Malaysia. Ubahlah,janganlah terus berada di takuk lama,dah hampir 56tahun merdeka tapi hakikatnya belum merdeka. Mungkin ada yang berpendapat bukan senang nak jadi pemimpin, kena taat dan sokong kerajaan,mereka bersusah payah mentadbir negara.Tapi pernahkah terfikir apa yang ada disebaliknya, selama 55 tahun ini?
Fakta2 aku bagi kat sini sebab banyak sangat yang boleh dapat melalui media sekarang. Lihat dan Nilailah sendiri.

Ok cukup setakat ni je la.saja nak merajinkan diri menulis blog sambil menunggu labmate siap kerja.



Ini Kali Lah kita Ubah.

HIJAU KE PUTRAJAYA.

No comments: